KEKSZ - rumos, citromos


Először is a keksznyomóról. Dorka vett a múltkor egyet. Rámtörtek a gyerekkori élményeim, bírtam még vagy 3 napig saját keksznyomó nélkül, és vettem egyet én is gyorsan. Lázban égek, hogy kipróbáljam. Első próbálkozásom a következő recept, melyben a linzer tésztát kicsit "gondoló formán" megbolondítottam.

Hozzávalók:
25 dkg liszt, 14 dkg vaj, 7 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 3 teáskanáll vaniliáscukor, sok-sok reszelt citromhély (én szárítottat használtam a Kotányitól.), 80%-os STROH rum. Összegyúrjuk mindezt, a rumból annyi kell, hogy a tészta állaga megfelelő legyen. A tésztát kidolgozás után 1 órát pihentetjük a hűtőben, majd jöhet a keksznyomás!!! ;-)

Sütésnél a tepsit meg sem kell megkenni vajjal, a tésztában van elég. 200 fokra előmelegített sütőben 10 percig kell sütni. Ügyeljünk rá, hogy minden további adag nyomása előtt várjuk meg, míg a forró tepsi kihül, mert a vajas massza olvad, és a keksznyomóból nem fog megtapadni a tepsin, ha az forró...

A fenti recept alapján 32 db süteményem lett ;-)

További receptekhez, ötletekhez az alábbi linkre bukkantunk: http://dulmina.blogspot.com/2007/10/receptek-keksznyomhoz-1-rsz-desek.html


Nincsenek megjegyzések: