Birs Sajt



Bánomkertben szedtünk birskörtét, birsalmát. Hamvasan hagyva hoztam haza, és pihentettem még egy hetet az erkélyen, hogy érjen. Egészen máig.

Ma alaposan megmostam 1 körtét és 3 almát, meghámoztam, kimagoztam, és feldaraboltam. Egy lábosba vizet öntöttem, egy citrom levét hozzá facsartam, és ebben főztem a gyümölcsöt, míg puha nem lett.
A leszűrt, főtt gyümölcsöt krumplinyomóval pürésítettem, majd egy fazékban 250g cukorral sűrűvé főztem.
Szilikon kenyérformába öntöttem a masszát, és most várok, várok, hogy szikkadjon, száradjon, felvegye a formát. Az a tervem, ha ez megtörténik, kiborítom egy tálra tovább száradni. Annyit már elmondhatok: Isteni az illata!

Ps.: Mára már elmondhatom, hogy a nagy sikerre való tekintettel másodszor is el kellett készítenem. :-)Az első adagot baráti borozgatás közben, dióval fogyasztottuk el.
Fontos: fogyasztás előtt a csemege kb. 2 hétig száradt a vágódeszkán, és naponta forgattam, nehogy az alsó oldala megpenészesedjen!
És még egy ötlet: a gyümölcs főzőlevét se dobd el, forró zöld teához adagolva finom esti ital :-)

Nincsenek megjegyzések: