Spenótos-ricottás gombóc

A BBC GoodFood-on találtam a következő receptet, mely a magyar kiadású újságban is megjelent. Kipróbáltam, isteni. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/461631/spinach-and-ricotta-gnocchi 

Hozzávalók az én variációmhoz: 300g spenótlevél, 1 csomag apróra vágott petrezselyem, 3 gerezd fokhagyma, 240 g ricotta (Szarvasi ricotta, amit 240g-os műanyag poharas kiszerelésben vettem a Sparban), 126 g liszt, 3 tojás, kb. 80 g reszelt Grana Padano sajt (parmezánom nem volt otthon, meg egyébként is hű vagyok Padovához), 1 tk őrölt szerecsendió, só, bors.
  1. A spenótleveleket megmossuk, és vízforralóban forralt vízzel leforrázzuk. Kb. két perc után leszűrjük, és jól kinyomkodjuk a levét, majd késsel apróra szeljük a szinte masszává összeállt fonnyadt spenót leveleket. 
  2. Egy keverőtálban összekeverjük a petrezselymet, lisztet, foghagymát, ricottát, tojást, spenótot, sajtot, szerecsendiót. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. 
  3. Ha összeállt a massza, nedves kézzel diónyi gombócokat gyúrunk belőle, melyeket a hűtőszekrényben min. 40 percig hűtünk. 
  4. Lábosban forró vízben egyszerre kb. 8 gombócot főzzünk ki. A gombócok először elmerülnek, majd feljönnek a víz felszínére. Feljöveteltől számítva még egy percet főzzük őket, majd szűrőkanállal kipecázzuk. 
  5. Oliva olajjal locsolva, parmezánnal megszórva tálaljuk. Az itt leírt adagból nekem 28 diónyi méretű gombócom lett, melynek felét nem főztem ki, hanem nyersen a fagyasztóba tettem későbbre :-)

Nincsenek megjegyzések: